Om os

Oversigtbillede børn og voksne Ølsted Skole, Børnehave og SFO

På skolen har vi ca. 100 elever fra 0. til 6. klasse. Efter 6. klasse flytter de til Løsning Skole. Vi har et tæt samarbejde med Løsning Skole i forbindelse med overgangen til 7. klasse. Vi tilbyder SFO for elever fra 0. til 4. klasse. Ølsted Børnehave er normeret til 43 børn.

Læs mere her om Løsning Skole

Ølsted skole, børnehave og SFO har fælles ledelse og fælles forældrebestyrelse. Det vil bl.a sige, at børnehave og SFO åbner sammen om morgenen. Derudover har vi i flere år, med stor succes, arbejdet meget målrettet med at gøre overgangen mellem børnehave og skole/SFO så let for børnene som muligt. Det betyder, at vi fra januar og frem til 1. april et par dage om ugen, benytter et lokale på skolen til de kommende skolebørn. Fra 1. april og frem til skolestart arbejder børnehave og SFO personale tæt sammen om at gøre børnene trygge ved de nye omgivelser og de nye voksne. Desuden arbejder vi med, stille og roligt at vænne børnene til skoledagens rytme. Ligeledes har dagplejen sin gang i børnehaven. Vi har to legestuegrupper tilknyttet, som har halvdags legegruppe i børnehaven.

Både Skole, Børnehave og SFO har et tæt samarbejde med byens borgere og lokalområdet. Vi deltager f.eks. i byens årlige julemarked, og mange af byens foreninger benytter skolens lokaler. Du kan læse mere om Ølsted og byens liv på nedenstående links:

Hedenstederne.dk

Minlandsby.dk